13. lokakuuta 2016

Viher(toivon)pilkahdus

peikonlehti


traakkipuu
traakkipuu

kultaköynnös
vehka

Sisko juuri kirjoitti kuinka viherkasveille keväällä hankitut kasteluvahdit ovat hoitaneet hommansa. Mä olen vuoden mittaan ihaillut niitä useasti, mutta koska mulle ei edelleenkään ole lupailtu noita kasteluvahdin hommia, tuli mieleeni tulla kertomaan kuinka talvella hankitun peikonlehden sovitut hoitorutiinit ovat tepsineet. Ja katsokaa kuinka hyvin se voi!

Mä ole pitänyt tiukasti kiinni lupauksistani ja lähestynyt sitä niin vähän kuin mahdollista. Ehkä siksi se näyttää voivan noin mainiosti. Sain sen pärjäämisestä vähän lisärohkeutta ja hankin meille alakertaan kolme (!!!) muutakin viherkasvia. Traakkipuu sai ideansa kirppikseltä löytyneestä palleroisesta korista, joka suorastaan vaati viherkasvin.

Odottelen vähän kauhulla mikä on lopputulos, kun pimeä aika on ohi. Onko sulla jotain vinkkejä millä kasvit pysyisi hengissä vielä talvenkin yli?

4 kommenttia:

  1. Koema traakkipuu...itsellanikin tuollainen, mutta ei noin iso...vielä..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Niin joo - nehän kasvavat, jos niitä osaa hoitaa. Itselläni eivät ikinä selviä siihen asti, joten parempi suoraan ostaa hieman isompana :)

      Poista
  2. Ihana toi traakkipuu tossa korissa!! Sopii hyvin siihen:)

    Mä jaksan vieläkin ihastella tota sun maalaamaa kaappia. Väri on kyllä tosi passeli.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Mäkin niin tykkään niistä - molemmista :)

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥