10. joulukuuta 2015

Saavutuksena kynttelikkö

Mies on jo vuosia toivonut meille sähkökynttelikköä. Mä olen ollut eri mieltä, ja saman aikaisesti järjestelmällisesti kieltänyt, ja toivottomasti yrittänyt etsiä jotain sopivaa. Jonkun joskus kauan sitten löysin, mutta se jäi hinnan takia ostamatta ja harmitti sitten useamman joulun niin, ettei siitä edes puhuttu. Ongelma on siis siinä, että mun mielestä ne useimmin ovat ruman näköisiä, eikä sellaisella sitten tietenkään mitään joulutunnelmaa luoda.

Joitain viikkoja sitten Talosta koti-blogin Lyde oli tuunannut Jyskin edullisesta kyntteliköstä mieluisen mustalla spraymaalilla. No minä sitten niiltä istumilta suuntaisin hakemaan omani, ja tänään - muutamaa viikkoa myöhemmin - Mies tulee kotiin taloon, jonka ikkunalla loistaa sähkökynttelikkö. Riittävän yksinkertainen ja väritön minun makuuni. Samoilla suihkutuksilla mustan pinnan saivat kolme betonista kynttilänjalkaa. Pidän noista betonisista ihan hirvittävästi, mutta ostin niitä joskus innostuspäissäni niin paljon, että kolme liikenivät eri värisiksikin.

Eli ei - meillä ei vieläkään ole kimallusta, koristusta ja joulunpunaista - mutta jo ennen kolmatta adventtia meillä on vihdoin kynttelikkö. Aika hyvin, eikö? 


Lydelle tietysti suurkiitokset idean jakamisesta!

6 kommenttia:

  1. Jee, kiva että sait inspiksen! Ja jouluvalon sekä miehelle hyvän mielen :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin monta hyvää asiaa! Ja arvaas, nyt meillä on tuolla sellainen suolalyhtykin tuloillaan :)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos. Lapsi tosin lakonisesti totesi että eikö edes joskus joku tavara voisi olla muuta kuin mustaa :)

      Poista
  3. Erittäin hyvä !! :)

    Kyntteliköt näemmä puhuttaa aviopuolisoita. Jannehan ois voinut antaa ton meidän menoran sun miehelle lahjaksi :D No joo - paljon parempi näin. Toi on kaunis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!

      Etenkin menneen joulun aikaan kyntteliköissä oli selvästi sitä jotain. Mä niin tiedän kuinka mun mies olis nähnyt sen teidän "menoran" ihan just niinkuin säkin. Kynttelikkönä :)

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥